سرطان 09, 1396 10:25 Asia/Kabul
  • واکنش نائب رئیس مجلس سوریه به تهدید های آمریکا ضد سوریه

نائب رئیس مجلس سوریه گفت: سوریه در مقابل هرگونه تجاوز آمریکا، دست بسته و تماشاچی نخواهد بود.

«نجدت اسماعیل انزور» نائب رئیس مجلس سوریه، روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا با بیان اینکه آغاز جنگ در منطقه به همه طرف ها آسیب خواهد زد، افزود: اگر آمریکا بخواهد تهدیدهایش را ضد سوریه عملی کند، منطقه و جهان به سوی جنگی بزرگ پیش خواهد رفت.

نائب رئیس مجلس سوریه تاکید کرد: با به راه انداختن جنگ در منطقه محور مقاومت تقویت خواهد شد و رژیم صهیونیستی از ضربه های محور مقاومت در امان نخواهد بود.

"انزور" تصریح کرد: در هر دور از گفت و گوهای ژنو غربی ها از هر بهانه ای برای اتهام زنی به دولت سوریه از جمله بکارگیری سلاح شیمیایی استفاده کردند.

مسئولان آمریکایی در روزهای گذشته، دولت سوریه را به آمادگی برای حمله شیمیایی ضد مخالفان متهم کردند. 

شان اسپایسر، (Shon Spyser ) سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای با اشاره به اینکه واشنگتن تمهیداتی را برای وقوع احتمالی یک حمله شیمیایی توسط دولت سوریه شناسایی کرده است، مدعی شد: در صورت وقوع حمله شیمیایی دیگر، سوریه هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد. 

کشورهای غربی امسال با طرح ادعای واهی حمله شیمیایی نیروهای سوریه به غیرنظامیان در شهرک «خان شیخون» در ولایت ادلب (شمال غرب سوریه)، دولت این کشور را محکوم کردند و ارتش آمریکا پیش از تحقیق درباره این حادثه و مشخص شدن عامل آن، پایگاه هوایی «الشعیرات» ( Al Shaerat ) سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

کلیدواژه