سرطان 13, 1396 16:11 Asia/Kabul
  • پارلمان عراق آزادسازی موصل را جشن گرفت

نمایندگان پارلمان عراق به نشانه اعلام همبستگی با نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی، پیروزی اخیر و آزادسازی موصل را جشن گرفتند و اعلام کردند پس از عملیات موصل، آزادسازی شهر تلعفر آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «سلیم الجبوری» رییس پارلمان عراق روز سه شنبه با قدردانی از نیروهای مسلح عراق، به ضرورت وحدت و یکپارچگی عراق پس از شکست داعش اشاره کرد و گفت: باید از هم اکنون به مرحله بعد از پیروزی در برابر داعش اندیشید. 

«حاکم الزاملی» رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز اظهار کرد: بعد از پایان عملیات در موصل، عملیات آزادسازی تلعفر آغاز می‌شود که آزادی این منطقه به معنی تامین امنیت کامل موصل است.

درجشن همبستگی نمایندگان پارلمان با نیروهای مسلح عراق، تعدادی از نمایندگان پلاکاردهایی که بر آن عبارت‌های تقدیر از نیروهای مسلح و الحشد الشعبی نوشته شده بود را به دست گرفته بودند.

نیروهای مسلح عراق درحال حاضر سرگرم آزاد کردن آخرین محلات باقی مانده در اشغال داعش در شهر قدیم موصل در ساحل غربی رودخانه دجله هستند و انتظار می‌رود به زودی  پیروزی نهایی در موصل اعلام شود.

نیروهای عراقی پنجشنبه گذشته ( 8 سرطان 1396) به مسجد النوری در غرب موصل رسیدند و به گفته «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، این موفقیت به منزله «پایان کار داعش در موصل» است.

 

کلیدواژه