سرطان 21, 1396 09:59 Asia/Kabul
  • قطر، سند حمایت عربستان و امارات از القاعده و داعش در یمن را فاش کرد

قطر اسنادی را فاش کرد که نشان می دهد عربستان و امارات از تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.

 سفارت قطر در واشنگتن 5 عقرب سال گذشته اسنادی دیپلماتیک  را در اختیار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر قرار داد.

شبکه المیادین روز چهارشنبه گزارش داد،  این اسناد نشان می دهد  «محمد بن سلمان»  ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات از برخی سرکردگان تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.

در اسناد فاش شده  به نقل از «آدام زوبین Adam Zubin» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم آمده  است  بن سلمان و بن زاید با «علی ابکر الحسن»  و «عبدالله فیصل الاهدل» یمنی که نامشان در فهرست آمریکایی افراد مرتبط با سازمان تروریستی القاعده است، ارتباط مداوم داشته اند. 

معاون وزیر خزانه داری آمریکا  همچنین با ابراز نگرانی از ارتباط بن سلمان با گروه افراطی القاعده و گروه های تروریستی دیگر بدون هماهنگی با واشنگتن ، از نارضایتی  آمریکا درباره  گسترش و توسعه القاعده در یمن و کشورهای مجاور آن سخن گفته است.

در این اسناد جزئیاتی از فعالیت های دو سرکرده سازمان القاعده و همچنین کمک های مالی مستقیم از سوی «خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان»  رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی به علی ابکر ارائه شده است .

عربستان ، مصر، امارات و بحرین،15 جوزای سال روان، قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام کردند. این چهار کشور عربی ، قطر را به همسو نبودن با جریان عربی به رهبری ریاض متهم کرده‌اند.

 

کلیدواژه