سرطان 29, 1396 06:38 Asia/Kabul
  • حمله نظامیان صهیونیست به مردم فلسطین در قدس

تظاهرات گسترده مردم شهر قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری رود اردن در حمایت از مسجدالاقصی به درگیری شدید بین نظامیان اشغالگر قدس و فلسطینیان منجر شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قدس اشغالی و شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن روز چهارشنبه صحنه تظاهرات دهها هزار نفری در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با حملات رژیم صهیونیستی به این مسجد و نصب گیت‌های امنیتی در ورودی‌های آن بود.

در این تظاهرات، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست به وقوع پیوست که طی آن شماری از فلسطینیان زخمی و عده‌ای نیز بازداشت شدند.

تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین به دعوت جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، فتح، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی به منظور اعلام همبستگی با قدس و مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار شد.

ساکنان باریکه غزه نیز روز چهارشنبه در تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در شهر قدس اعلام کردند.

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته و به دنبال عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در قدس، اقدامات سرکوب‌گرایانه خود ضد فلسطینیان را طی روزهای اخیر افزایش داده و درب‌های مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته است و حتی اجازه نماز خواندن و اذان گفتن در این مسجد را هم نمی‌دهد.

کلیدواژه