موضع آیت‌الله سیستانی درباره رفتار با اسیران داعش
(last modified 1396-04-31T04:23:08+00:00 )
سرطان 31, 1396 08:53 Asia/Kabul
  • موضع آیت‌الله سیستانی درباره رفتار با اسیران داعش

مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق ضمن رد انتقام از اسیران داعش اعلام کرد عناصر داعش و همدستان آنان که در عملیات آزادسازی موصل به اسارت گرفته شدند، به هیچ وجه نباید مورد آزار و اذیت قرار گیرند و با آنان بدرفتاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق با تاکید بر اینکه بدرفتاری و شکنجه اسیران داعش، جرم است اعلام کرد تحویل آنها به دستگاه قضایی عادلانه و نیز حفاظت از جان شهروندان ضروری است. 

در عملیات آزادسازی موصل شمار زیادی از عناصر داعش به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

«احمد الصافی» نماینده مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در کربلاء نیز روز جمعه اعلام کرد پیروزی در عراق زمانی تکمیل می‌شود که مناطق باقی مانده از اشغال داعش آزاد شود.

خبر دیگر اینکه، یک منبع محلی در استان نینوا عراق اعلام کرد داعش به دلیل شیوع بیماری‌های کُشنده نظیر «گری» و «سل ریوی»، تعدادی از زندان‌های خود را در «تلعفر» در غرب موصل تخلیه کرده است.

در همین حال، یک منبع محلی در «تلعفر» هم گفت به اصطلاح خطیب داعش در این شهر، به وضعیت دشوار گروه تروریستی داعش در تلعفر اذعان کرده است. 

با اعلام خبر آزادسازی «موصل» مرکز استان نینوا در 19 سرطان، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد به زودی عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا و الحویجه در جنوب استان کرکوک آغاز خواهد شد.

 

کلیدواژه