اسد 01, 1396 14:56 Asia/Kabul
  •  افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری وبا در یمن

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن به 377 هزار نفر و قربانیان این بیماری به هزار و 847 نفر افزایش یافته است.

« عبدالحکیم الکحلانی » سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العالم، از مواضع جامعه جهانی در برابر یمن انتقاد کرد و گفت: واکنش جامعه بین المللی و کشورها در زمینه فاجعه بزرگ بیماری وبا در یمن، ضعیف بوده است. 

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، جامعه بین‌المللی تاکنون حدود 25 درصد از کمک‌های مورد نیاز مردم یمن را تهیه کرده است. این کمک‌ها بیش از 200 میلیون دلار برآورد می‌شود.

پیشتر نیز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد روزانه پنج هزار یمنی به بیماری وبا دچار می‌شوند و کودکان کمتر از 15 سال 41 درصد از بیماران را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود یک سوم قربانیان بیماری وبا افراد بالای 60 سال هستند.

در همین حال، «پیتر مورر» Peter Maurer رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز یکشنبه درچارچوب تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از شیوع بی‌سابقه بیماری وبا، وارد یمن شد.  مورر در سفر پنج روزه خود به یمن به عدن، تعز (جنوب و جنوب غرب یمن) و صنعاء، پایتخت این کشور سفر خواهد کرد.

کارشناسان صلیب سرخ جهانی پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال 2017 تعداد مبتلایان به وبا در یمن دو برابر افزایش یابد. نابودی شبکه دفع فاضلاب و ایستگاه‌های تصفیه آب در سراسر یمن باعث افزایش بیماری وبا در یمن شده است.

نخستین بار در میزان 1395شیوع بیماری وبا در یمن گزارش شد.

 

کلیدواژه