تشدید تحریم چهار کشور عربی ضد قطر
(last modified Tue, 25 Jul 2017 07:38:07 GMT )
اسد 03, 1396 12:08 Asia/Kabul
  • تشدید تحریم چهار کشور عربی ضد قطر

چهار کشور عربی تحریم کننده قطر امروز سه شنبه فهرست جدیدی از نهادها و افراد به زعم آنان وابسته به گروه های تروریستی مورد حمایت قطر را منتشر کردند .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) ، عربستان ، امارات ، بحرین و مصر در بیانیه مشترکی با افزودن اسامی نُه نهاد و نُه شخصیت دیگر به لیست قبلی خود ادعا کردند :  فعالیت‌ این نهادها و شخصیت‌ها دارای ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با مقامات قطری است . در این بیانیه این چهار کشور مدعی شدند : حوزه فعالیت گروه های تندرو در دوحه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش ، سه قطری و یک کویتی که جزو لیست ادعایی این  چهار کشور هستند در جمع‌آوری اموال برای حمایت از جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مشارکت داشتند .همچنین سه یمنی ، دو لیبیایی و شش نهاد در لیبی از حمایت مالی مقامات قطری برخوردار بودند.

در لیست تحریمی 19 جوزا عربستان، مصر، امارات  و بحرین ، نام 59 فرد و 12 سازمان در رابطه با فعالیت‌های تروریستی ثبت شده بود . این کشورها  شروطی را برای آشتی با قطر به مسئولان این کشور ارائه دادند که از جمله این شروط بستن پایگاه ترکیه در قطر، قطع روابط با اخوان المسلمین و تعطیلی شبکه الجزیره است که قطر با این درخواستها مخالفت کرده است .

 

کلیدواژه