اسد 07, 1396 10:21 Asia/Kabul
  • درخواست 55 نماینده پارلمان اردن برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی

درپی درخواست مردم اردن برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در شهر امان، 55 نماینده پارلمان اردن نیز با امضای یادداشتی از دولت این کشور خواستند سفیر اسرائیل را اخراج کند.

3 اسد گذشته در نتیجه تیراندازی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر امان، دو شهروند اردنی به ضرب گلوله نگهبان امنیتی سفارت این رژیم کشته شدند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، «تامر بینو» یکی از نمایندگان اردنی امضاء کننده درخواست بستن سفارت رژیم صهیونیستی در امان و اخراج سفیر این رژیم و نیز فراخواندن سفیر اردن از فلسطین اشغالی، بر  تعیین مهلت برای دولت اردن با هدف عمل کردن به این خواسته‌های مردمی تاکید کرد.

این نماینده پارلمان اردن با اشاره به افزایش شمار امضاءکنندگان درخواست اخارج سفیر اسرائیل از شهر امان، از سایر نمایندگان خواست با هدف حمایت از مسائل ملی اردن و اثبات مواضع کامل خود، فقط به سخن بسنده نکنند.

رسانه‌های اردنی نیز با اشاره به امضاء یادداشتی از سوی ده‌ها نفر از نمایندگان پارلمان این کشور نوشتند روند امضای این یادداشت تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

درحالی که هزاران نفر از مردم خشمگین اردن با برگزاری تظاهرات بر لزوم تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در امان، تاکید دارند اما دولت اردن با بازگشت مشروط سفیر و کارکنان سفارت این رژیم به اردن موافقت کرده است.

در سایه درخواست‌های مردم و خانواده دو مقتول از دولت اردن برای ممانعت از خروج قاتل از اردن، به همه کارکنان سفارت اسرائیل از جمله افسر قاتل اجازه داده شد خاک اردن را به مقصد سرزمین‌های اشغالی ترک کنند.

 

کلیدواژه