هلاکت و زخمی شدن ۱۰۰ مزدور سعودی در حملات موشکی یمنی ها
(last modified 1396-05-15T05:31:57+00:00 )
اسد 15, 1396 10:01 Asia/Kabul
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰۰ مزدور سعودی در حملات موشکی یمنی ها

بیش از ۱۰۰ نفر از مزدوران سعودی در حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله به منطقه عسیر در جنوب عربستان کشته یا زخمی شدند .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری یمنی " سبا نت " ، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد :  یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله  شنبه شب پایگاه علب را هدف حملات موشکی «زلزال2» و «کاتیوشا» قرار داد و یگان توپخانه‎ای نیز همزمان این پایگاه مزدوران را گلوله باران کردند که به کشته و زخمی شدن دهها تن از مزدوران سعودی منجر شد.

نیروهای موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله روز شنبه دو فروند موشک «اروگان» و یک فروند موشک «زلزال2» و چندین گلوله توپ و موشک «کاتیوشا» به مواضع نظامیان عربستان و مزدوران  سعودی  در منطقه قعمه الشیخ در شرق ورودی پایگاه علب شلیک کردند.

به گفته منابع نظامی ارتش یمن ، حملات موشکی خسارت‌های گسترده ای به مزدوران سعودی وارده کرده است.

شبکه تلویزیونی المسیره هم  در خبری فوری از حمله غافلگیرکننده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران  سعودی در منطقه حام در شهرالمتون استان الجوف یمن خبر داد و اعلام کرد شماری از مزدوران در این حمله کشته یا زخمی شدند.

از مارس 2015  که سعودی‌ها حمله به یمن را شروع کردند ، درگیری‌ها در مرزهای جنوبی عربستان ادامه دارد . حملات عربستان به یمن، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت  علاوه بر ویرانی زیرساخت‌های یمن به کشته و زخمی شدن حدود 40 هزار یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه