اسد 17, 1396 07:51 Asia/Kabul
  • حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای مردمی عراق نزدیک مرز سوریه

گردان‎ های «سید الشهداء» عراق وابسته به نیروهای مردمی اینکشور «الحشدالشعبی» دوشنبه شب در بیانیه‌ای از شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از اعضای خود در حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع این گردان ها در مرز عراق و سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گردان های سیدالشهداء اعلام کردند در حمله دوشنبه شب جنگنده های آمریکا به مواضع این گردان ها در مرز عراق و سوریه دستکم 40 نفر شهید و شماری نیز زخمی شدند.

در همین راستا، گردان‎ های «سید الشهداء» عراق اعلام کردند، این اقدام آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند.

پیش از این نیز آمریکایی ها بارها در راستای حمایت از تروریست ها، مواضع نیروهای حشد الشعبی که نقش به سزایی در شکست تروریست های داعش در عراق دارند هدف قرار داده بودند.

در سوریه نیز نظامیان سوری که در حال مبارزه با تروریست های داعش و جبهه النصره هستند بارها توسط آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور هدف قرار گرفته شده اند.

«سرگئی رودسکوی» Sergei Rudskoi، رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه اخیرا تصریح کرد: ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا، مانع نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه می شود.

بحران در سوریه از سال 1390 و در عراق از سال 1393 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

 

کلیدواژه