اعلام آمادگی مصر برای حل بحران با قطر
(last modified 1396-05-21T12:22:40+00:00 )
اسد 21, 1396 16:52 Asia/Kabul
  •  اعلام آمادگی مصر برای حل بحران با قطر

وزیر امور خارجه مصر بر آمادگی این کشور برای حل بحران با قطر تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری النشره لبنان ؛ "سامح شکری" وزیر امور خارجه مصر در جریان دیدار با ژنرال "آنتونی زینی" فرستاده وزیر امورخارجه آمریکا و "لیندر کینگ" دستیار معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در قاهره تصریح کرد، گشایش در بحران با قطر در گرو تن دادن دوحه به خواسته های چهار کشور مصر، عربستان، امارات و بحرین است.

شکری در این دیدار از نتایج ملاقات های زینی و کینگ در سفر دوره ای خود به خاورمیانه و ارزیابی تلاش های "صباح احمد جابر صباح" امیر کویت برای حل بحران بین قطر و عربستان ،بحرین ،امارات و مصر آگاه شد.

وزیر امور خارجه مصر همچنین بر همبستگی و هماهنگی بین این چهار کشور و توافق بین آنها در قبال بحران جاری با قطر تاکید کرد.

از سوی دیگر، طرف آمریکایی نیز در این دیدار گفت که چشم امید به گشایش در بحران در آینده دارد و تاکید کرد: آمریکا به حمایت از تلاش های میانجیگرانه کویت و تمایل فراوان این کشور برای تماس با همه طرف ها تاکید کرد.

عربستان و همپیمانانش (مصر، امارات و بحرین) از 15 جوزا 1396 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و مرزهای زمینی - دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

این چهار کشور، قطر را به همسو نبودن با جریان عربی به رهبری ریاض متهم کرده‌اند.

 عربستان و همپیمانانش همچنین برای حل بحران قطر ، تعطیلی کامل شبکه الجزیره این کشور ، قطع روابط با ایران و حزب الله لبنان و برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر را خواستار شدند، اما دوحه این درخواست‌ها را رد کرده است . 

 

 

کلیدواژه