تمهیدات گسترده‌ برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی (ع)
(last modified Sun, 03 Sep 2017 03:57:04 GMT )
سنبله 12, 1396 08:27 Asia/Kabul
  •  تمهیدات گسترده‌ برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی (ع)

همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم و سپس برگزاری آئین بزرگ اربعین حسینی (ع) در عراق، در ایران تمهیدات گسترده‌ای برای برگزاری هرچه بهتر این آیین و اعزام زائران ایرانی به عراق اندیشیده شده است.

سردار «نورعلی یاری» فرمانده انتظامی استان ایلام، غرب ایران، روز شنبه در گفت وگو با کُردپرس؛ از تردد حداقل 43 درصد زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین‌المللی مهران برای سفر به شهرهای مذهبی در عراق خبر داد.

سردار «نورعلی یاری»  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز برای تردد زائران اربعین به دیگر مرزهای ایران اضافه شده است و حدود 13 درصد زائران از این مرز تردد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: مابقی زائران اربعین حسینی هم از طریق مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان، جنوب غرب ایران، به عراق سفر خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام همچنین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سه میلیون نفر از زائران اربعین حسینی (ع) برای شرکت در این آیین بزرگ در عراق از طریق مرز مهران رفت و آمد کنند.

هرساله در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع)، میلیون‌ها زائر حسینی از مناطق مختلف بلاد اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران خود را با پای پیاده از مناطق مختلف عراق به بین‌الحرمین در کربلا می‌رسانند.   

 

کلیدواژه