ارتش سوریه در 30 کیلومتری شهر محاصره شده دیرالزور
(last modified 1396-06-12T04:07:26+00:00 )
سنبله 12, 1396 08:37 Asia/Kabul
  •  ارتش سوریه در 30 کیلومتری شهر محاصره شده دیرالزور

ارتش سوریه با ادامه پیشروی در مناطق غرب استان دیرالزور، شرق این کشور، به 30 کیلومتری مرکز محاصره شده این استان رسید.

به گزارش ایرنا؛ منابع میدانی در سوریه شنبه‌شب اعلام کردند ارتش سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی‌تکفیری داعش در شرق این کشور، بر کوه «البشری» و مناطق شرقی آن، کوه «صفیه» و محله «رجم الهجانه» مسلط شد.

با پیشروی ارتش سوریه در مناطق غربی استان دیرالزور، نیروهای سوری تا رسیدن به این شهر و شکستن محاصره چهار ساله آن فقط 30 کیلومتر فاصله دارند.  کوه البشری مناطق جنوب شرق استان رقه را به غرب دیرالزور متصل می‌کند و تا مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در شمال شرق استان حمص ادامه می‌یابد. این کوه منبع بزرگی از قیر طبیعی است و ذخایر آن حدود 50 تا 60 میلیون تُن برآورد می‌شود. ارتش سوریه در چند روز گذشته با پشتیبانی هوایی روسیه پیشروی مناسبی به سوی استان دیرالزور داشته و از جنوب شرق استان رقه و شمال شرق استان حمص وارد مرزهای استان دیرالزور شده است.

همچنین در ادامه موفقیت ارتش سوریه، نظامیان سوری در ادامه عملیات خود به سمت استان دیرالزور، روز شنبه روستاهای «تل العبد» و «الحیره» را در حومه شرقی الرقه، شمال سوریه از اشغال داعش آزاد کردند. در این عملیات شماری از تروریست‌های داعشی کشته و زخمی شدند.

در همین حال؛ ارتش سوریه، داعشی‌ها را از شهرک مهم و راهبردی «عقیربات» در بخش شرقی استان حماه، غرب سوریه بیرون کرد. به گزارش بامداد یکشنبه پایگاه خبری روسیاالیوم؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، شهرک مهم و راهبردی «عقیربات» در بخش شرقی حماه را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کرد. در این عملیات، مواضع و تجهیزات وابسته به تروریست‌های داعش هدف قرار گرفت و توپخانه و مرکز فرماندهی آنان منهدم شد. «عقیربات» آخرین پایگاه و مرکز اصلی تروریست‌های داعش در بخش میانی سوریه به شمار می‌رفت. 

همزمان؛ نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های هم‌پیمان آن، مواضع گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره را در غرب شهر حلب، شمال سوریه، هدف قرار دادند و منهدم کردند. به گزارش شنبه‌شب خبرگزاری صدا وسیما؛ در این عملیات، پس از شناسایی مواضع جبهه‌النصره در حاشیه منطقه «راشدین» واقع در غرب شهر حلب، یگان‌های توپخانه و خمپاره‌انداز ارتش سوریه و مقاومت با اجرای آتش دقیق، آنها را منهدم کردند. در تصاویر ثبت شده از سوی یگان پهپادی مقاومت مستقر در منطقه، تحرکات تروریست‌ها و لحظه هدف قرار گرفتن مواضع آنان به روشنی به تصویر کشیده شده است. مناطق تحت اشغال گروه تروریستی جبهه‌النصره مشمول طرح آتش‌بس و ایجاد مناطق امن مورد توافق در جریان نشست آستانه قزاقستان نیست.

 

کلیدواژه