سنبله 13, 1396 08:37 Asia/Kabul
  • ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن

رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی خود، احداث یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید دیگر را در جنوب نابلس، شمال کرانه باختری رود اردن در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش ایرنا؛ کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، طرح احداث شهرک صهیونست نشین جدیدِ «عمیحای» در جنوب نابلس را تصویب کرد و بودجه‌ 17 میلیون دلار برای احداث این شهرک اختصاص داد.

این نخستین بار از دهه 1990 میلادی تاکنون است که رژیم صهیونیستی یک شهرک جدید بین دو شهر رام الله و نابلس در کرانه باختری رود اردن احداث می‌کند.

پس از آنکه ساکنان شهرک صهیونیستی «میگرون» بدون مجوز در زمین‌های فلسطینیان، ساختمان سازی و سپس در پی تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی این منطقه را تخلیه کردند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم وعده داد برای اسکان آنان یک شهرک جدید بسازد.

پیش از این؛ «اییلیت شاکید» Ayelet Shaked وزیر دادگستری رژیم  صهیونیستی از نتانیاهو خواسته بود برای اسکان شهرک نشینان «میگرون»، شهرک جدید احداث کند. 

ادامه سیاست شهرک سازی اسرائیل مهم‌ترین مانع پیش روی مذاکرات سازش میان فلسطینی‌ها و این رژیم است و همچنین سازمان ملل شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین ممنوع اعلام کرده است.

 

کلیدواژه