العبادی: «اتحاد مردمی» اساس پیروزی عراق در برابر داعش است
(last modified 1396-06-13T06:10:23+00:00 )
سنبله 13, 1396 10:40 Asia/Kabul
  •  العبادی: «اتحاد مردمی» اساس پیروزی عراق در برابر داعش است

نخست وزیر عراق با اشاره به آزادسازی تلعفر و بازپس‌گیری استان نینوا، پیروزی کشورش در برابر گروه تروریستی داعش را نتیجه «اتحاد مردمی» دانست.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی عراقی سومریه‌نیوز؛ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد عراق در روزهای پیروزی تاریخی به سر می‌برد که مردم و نیروهای عراقی در تشکیلات مختلف به فضل جانفشانی از هر دین و قومیتی آن را محقق کردند. 

العبادی تاکید کرد با عزم و اراده قوی و تکیه بر مردم و قدرت آنان، مسیر پیروزی عراق در برابر تروریسم و دیگر مشکلات تکمیل خواهد شد.

پس از آزادسازی شهر راهبردی «تلعفر» در غرب استان نینوا، شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، نیروهای عراقی در حال آماده شدن برای عملیات آزادسازی شهر «الحویجه» در جنوب استان کرکوک هستند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور با حمله به عراق، بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرد و جنایات بی‌شماری انجام داد.

هم‌اکنون ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی این کشور و کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران، بیشتر مناطق را از اشغال عناصر داعش آزاد کرده و عملا کار این گروه تروریستی را در عراق به پایان رسانده است.

 

کلیدواژه