وزیر خارجۀ قطر پروندۀ شروط 13 گانۀ عربستان را بست
(last modified Fri, 08 Sep 2017 05:58:18 GMT )
سنبله 17, 1396 10:28 Asia/Kabul
  • محمد بن عبدالرحمن آل ثانی
    محمد بن عبدالرحمن آل ثانی

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر ، 13 شرط چهار کشور عربی تحریم کننده قطر  را در تعارض با حاکمیت این کشور دانست. 

به گزارش روز جمعه شبکه العالم ، وزیر امور خارجه قطر بحث و رایزنی درباره خواسته های امارات، مصر ، بحرین و عربستان  را  موضع ثابت  دوحه  از ابتدای بحران  میان این کشورها برشمرد و بر مذاکره طبق اصولی که به حاکمیت قطر خدشه وارد نکند و در تناقض با قوانین بین المللی نباشد تاکید کرد.

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پس از برگزاری کنفرانس خبری مشترک با «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت و گفتگو در خصوص بحران قطر، با «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر این کشور تلفنی گفتگو کرد.

به گفته امیر کویت ، دولت دوحه به نامه‌ ارسالی برای مذاکره در مورد درخواست‌های مطرح شده کشورهای عربی پاسخ مثبت داده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن گذشته، قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام و این کشور را محاصره اقتصادی کردند. 

عربستان و همپیمانانش همچنین 2 سرطان 1396 فهرست 13 گانه‌ای از درخواست‌ها را به قطر تحویل دادند و اعلام کردند که عادی شدن روابط با دوحه، منوط به عملی شدن همه این خواسته‌ها است.

مهمترین شروطی که عربستان برای قطر تعیین کرده‌ است ، قطع روابط دیپلماتیک قطر با ایران و حزب‌الله لبنان، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر است.

 

کلیدواژه