سنبله 22, 1396 10:48 Asia/Kabul
  • پیشروی‌های ارتش سوریه مقابل تروریست‌ها
    پیشروی‌های ارتش سوریه مقابل تروریست‌ها

یگان‌های ارتش سوریه با گسترش دامنه تسلط خود در اطراف منطقه جنوب شرق دیرالزور (شرق سوریه)  تلفات و خسارات سنگینی به تروریست‌های تکفیری داعش وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ یگان‌های ارتش سوریه سه شنبه‌شب عملیات سنگینی را در اطراف روستای «الجفره»، جنوب شرق دیرالزور به اجرا درآوردند و دامنه تسلط خود را در اطراف مناطق مسکونی و ایستگاه‌های نظامی این روستا گسترش دادند.

این عملیات همزمان با حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های داعش در روستاهای «الجنینه»، «عیاش»، «البغیلیه»، «حطله»، «الحویقه» و «معبار الجفره» انجام و به انهدام بسیاری از خودروهای تروریستی و هلاکت بسیاری از عناصر داعش منجر شد.

ارتش سوریه پنجم سپتامبر جاری محاصره شهر دیرالزور در شرق این کشور را که از حدود سه سال پیش در کنترل نیروهای داعش بوده است، شکست و کنترل فرودگاه نظامی این شهر را در اختیار گرفت.

همچنین نیروهای سوری در یک عملیات کمین 25 تروریست داعش را در «وادی العذیب» نزدیک منطقه «السعن» در منطقه «سلمیه» در استان حماه به همراه مقادیری سلاح و تجهیزات نظامی دستگیر کردند.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه شرق حماه، غرب سوریه به آزادسازی بیشتر شهرک‌ها و روستاهای تحت اشغال تروریست‌های تکفیری و وارد آمدن تلفات سنگین و فرار شمار زیادی از آنان به طرف جنوب استان ادلب، شمال غرب سوریه، منجر شده است.

 

کلیدواژه