سنبله 25, 1396 08:44 Asia/Kabul
  • هشدار دیدبان حقوق بشر درمورد بازداشت مخالفان در عربستان

سازمان دیدبان حقوق بشر، در مورد بازداشت ده‌ها تن از مخالفان رژیم آل سعود در عربستان هشدار داد.

به گزارش رای الیوم، سازمان دیدبان حقوق‌بشر در گزارش روزجمعه خود تاکید کرد که مقامات عربستانی ده‌ها تن از رهبران دینی برجسته را باهدف سرکوب مخالفان بازداشت کرده‌اند.

طبق گزارش این سازمان که مقر آن در نیویورک است، مقامات عربستانی دلایل بازداشت مخالفان را مشخص نکرده‌اند و بیشتر آنها بدون محاکمه در زندان هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که بازداشت مخالفان با انگیزه‌های سیاسی‌ و با اتهامات امنیتی است.

کاربران توییتر، با انتشار گزارش هایی فاش کردند که سران رژیم عربستان دست کم 20 تن از مخالفان از جمله «سلمان العوده» و «عوض القرنی»، از مبلغان برجسته این کشور را بازداشت کرده‌اند که به جانبداری از قطر در بحران کنونی کشورهای حاشیه خلیج فارس متهم شده‌اند.

العوده و القرنی، همچنین  مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عربستان هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر، همچنین هشدار داده است احکام صادره علیه فعالان و مخالفان صلح‌طلب در عربستان نشانگر نبود هرگونه تسامح در برخورد با شهروندانی است که دیدگاه‌هایشان را درباره حقوق بشر بیان می‌کنند.

دادگاههای عربستان نیز، در ماههای اخیر احکام بازداشت و اعدام بسیاری از فعالان سیاسی را صادر کردند که با اعتراض گسترده نهادهای بین المللی مواجه شده است. 

آمار زندانیان سیاسی در عربستان هم اکنون به 30 هزار نفر رسیده است که این آمار از عمق سیاست پلیسی رژیم دیکتاتوری آل سعود ضد مردم عربستان حکایت دارد.

 

کلیدواژه