سنبله 26, 1396 08:04 Asia/Kabul
  •  فراخوان جنبش مردمی عربستان برای اعتراض  به آل سعود

حامیان جنبش اعتراض آمیز در عربستان در پی فراخوان ۱۵ سپتامبر، این بار برای ۲۳ ماه جاری مصادف با روز ملی این کشور فراخوان دادند.

به گزارش رادیو دری؛  حامیان و فعالان «جنبش 15 سپتامبر» در قالب جنبشی اعتراضی و مسالمت‎آمیز در عربستان  که پیشتر معترضان این کشور  را برای مشارکت در تظاهرات  جمعه گذشته درچارچوب تحقق خواسته‌های مردمی فراخوانده  بود، روز 23 ماه جاری میلادی را زمان جدید اعتراض جنبش اعلام کرد.

این در حالی است که روز گذشته مناطق مختلف عربستان از بیم اعتراض " جنبش 15 سپتامبر"  ، تحت تدابیر شدید امنیتی بود.

حامیان «جنبش 15 سپتامبر» در عربستان در بیانیه ای  با اشاره به تحقق  بخش اول برنامه  آنان مبنی بر تحول یک فکر به  موضوع  ملی اعلام کردند،  باوجود آماده باش امنیتی بی سابقه در مناطق مختلف  این کشور به اعتراضات خود تا همراهی نهادهای امنیتی با این جنبش به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

در بیانیه حامیان «جنبش 15 سپتامبر» آمده است: مسئولان رژیم آل سعود به شیوه های مختلف ، به مبارزه با مردم عربستان اقدام کردند اما این اقدامات تاثیری بر عزم و اراده  این  جنبش در مسیر تحقق اهداف مردمی ندارد.

پیشتر «عبدالرحمن فهیم» ، نویسنده و پژوهشگر سیاسی، جنبش اعتراضی 15 سپتامبر در عربستان را عاملی قوی برای بروز تحولات سیاسی بی سابقه در این کشور پیش‌بینی و اظهار کرد: موج فراخوان عمومی در حمایت از اعتراضات  داخلی  این کشور تشدید شده است.

 

کلیدواژه