سنبله 27, 1396 17:00 Asia/Kabul
  • الحوثی: عربستان و متحدانش مانع  صلح در یمن هستند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ، کشورهای آمریکا و عربستان را مسئول مانع تراشی در مسیر صلح و شکست راه حل های سیاسی در یمن دانست.

به گزارش رادیو دری، « محمد علی حوثی » رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در گفت وگو با العالم  گفت: نیروهای سیاسی در صنعا (پایتخت یمن )از هر گونه طرحی در مسیر حل سیاسی بحران، استقبال می کنند. 

«حوثی »درباره پیشنهادهای اخیر سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته بین المللی تحقیق درباره جنایات و نقض حقوق بشر در یمن گفت : جنبش انصارالله با تشکیل کمیته مستقل و بی طرف موافق است اما عربستان و متحدانش بدلیل حجم جنایاتی که مرتکب شده اندمانع تشکیل این کمیته  میشوند.

پیشتر، وزارت حقوق بشر یمن از نمایندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان‌های بین المللی فعال در امور یمن و اعضای شورای حقوق بشر خواست با بازدید و بررسی مکان‌هایی که رژیم عربستان مرتکب جنایت و جرم شده است، از نزدیک با حقایق مربوط به نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در یمن آگاه شوند.

«حوثی» افزود : عربستان سعودی به هیچ یک از اهداف خود در یمن نخواهد رسید زیرا  ملت یمن هرگز زمام امور خود را به دست بیگانگان و کسانی که از خارج قصد سیاستگذاری و سیطره دارند، نمی سپارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن  تاکید کرد :جنبش انصار الله و حزب کنگره خلق یمن به رهبری «علی عبدالله صالح »  به خوبی متوجه اهمیت وحدت در برابر دشمن متجاوز هستند و مواضع مشترک خود را حفظ می کنند.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا و در سایه سکوت سازمان ملل از سال 1394 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. این حمله نظامی ده‌ها هزار کشته و زخمی برجا گذاشته است.