سنبله 31, 1396 13:56 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری لبنان
    رئیس جمهوری لبنان

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به اینکه حزب الله برای آزادسازی اراضی این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی تاسیس شده است، بر ادامه نقش آفرینی آن تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری مهر؛ «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در گفت وگویی، با اعلام حمایت از حزب الله گفت: تا زمانی که تهدیدها ضد لبنان وجود دارد، نیروهای حزب الله به ایفای نقش خود در لبنان ادامه خواهند داد. 

میشل عون تصریح کرد: حزب الله، سازمانی لبنانی است که در سال ۱۹۸۵ برای آزادسازی اراضی لبنان از اشغال اسرائیل ایجاد شد؛ در سال 2000 که اسرائیل از لبنان خارج شد، دولت لبنان براین اعتقاد بود که ماموریت حزب الله به پایان رسیده است، اما در سال 2006 اسرائیل بار دیگر به لبنان حمله کرد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد: در سال ۲۰۰۶ با سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیدار کرد و یادداشت تفاهمی درباره نحوه خلع سلاح حزب الله امضاء شد، اما در تابستان همان سال، اسرائیل بار دیگر به لبنان حمله کرد، بنابراین دولت لبنان نمی‌تواند به حزب الله بگوید که خلع سلاح شود، چراکه اسرائیل، کشور لبنان را تحریک و مورد حمله قرار می‌دهد. 

شیخ «عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، هم همبستگی ملی برای مقابله با تروریسم در لبنان را خواستار شد و تأکید کرد: معادله «ارتش، ملت و مقاومت»، توانست لبنان را آزاد و از مرزها حمایت کند.

 

کلیدواژه