عقرب 02, 1396 17:55 Asia/Kabul
  • احزاب کردستان عراق خواستار استعفای مسعود بارزانی شدند

 درپی افزایش اختلاف ها در منطقه کردستان عراق، برخی از احزاب این منطقه خواستار کناره گیری « مسعود بارزانی » رئیس این منطقه شدند .

به گزارش خبرگزاری عراقی (واع) «جنبش تغییر» (گوران)، جنبش «جماعت اسلامی» و جنبش «ائتلاف برای دمکراسی و عدالت» در منطقه کردستان عراق روز سه شنبه در بیانیه ای مشترک ، به منظور جلوگیری از درگیری  ، با تدوین نقشه راه جهت حفظ آرامش در کرکوک و شهرهای « طوزخورماتو »  ، « خانقین »  و مناطق مورد اختلاف تاکید کردند. 

در این بیانیه همچنین آمده است دولت عراق با مناطق مورد اختلاف بر اساس قانون اساسی رفتار می‌کند و برای حفظ آرامش در این مناطق و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه‌شان تلاش کرده است . 

این بیانیه انحلال نهاد ریاست منطقه کردستان و انتقال اختیارات آن بر اساس قانون اساسی به نهادها و ارگان های ذیصلاح را خواستار شده و بر ضرورت اینکه پارلمان کردستان عراق باید منبع تصمیم گیری و وضع قوانین باشد و هیچ قدرتی بالاتر از آن نباشد، تاکید شده است .

همه پرسی کردستان عراق ، با وجود مخالفت جهانی و واکنش تند دولت عراق روز دوشنبه 3 میزان به اصرار «مسعود بارزانی» برگزار شد. این اقدام بارزانی نقض قانون اساسی عراق است.

 

کلیدواژه