عقرب 19, 1396 11:11 Asia/Kabul
  •  آزادسازی «البوکمال»، شکست توطئه صهیونیستی- آمریکایی در سوریه

رئیس پارلمان سوریه تاکید کرد آزادسازی شهر «البوکمال» در جنوب استان «دیرالزور»، به مثابه شکست توطئه صهیونیستی- آمریکایی است؛ توطئه‌ای که هدف آن تجزیه سوریه از طریق گروه‌های تروریستی بود.

به گزارش رادیو دری و به نقل از پایگاه خبری لبنانی العهد؛ «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه روز پنجشنبه، پیروزی و دستاوردهای ارتش این کشور را در نبرد با تروریسم ستود و اظهار کرد: برقراری امنیت و ثبات در شهر «البوکمال» با همکاری نیروهای هم‌پیمان سوریه از اهمیت برخوردار بوده و نشان می‌دهد که ارتش سوریه در اوج قدرت است.

«صباغ»، آزادسازی «البوکمال» و همچنین آزادسازی مرزهای مشترک سوریه و عراق از اشغال تروریست‌ها و برقراری امنیت راه‌های مواصلاتی بین دو کشور را به ملت‌های سوریه و عراق تبریک گفت و افزود: آزادسازی شهر «البوکمال» بیانگر این است که پیروزی‌های ارتش سوریه ادامه دارد. 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای رسماً آزادسازی شهر «البوکمال» را از اشغال گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

شهر مرزی «البوکمال» در سوریه 120 هزار نفر جمعیت دارد و حدود سه سال در اشغال تروریست‌های داعش بود؛ این شهر به عنوان آخرین مرکز داعش در سوریه به شمار می‌رفت.  

 

کلیدواژه