دعموش: عربستان به دخالتهایش در لبنان پایان دهد
(last modified Sat, 11 Nov 2017 07:28:56 GMT )
عقرب 20, 1396 11:58 Asia/Kabul
  • دعموش: عربستان به دخالتهایش در لبنان پایان دهد

عضو ارشد حزب الله لبنان گفت: مردم این کشور هیچ ترسی از تهدیدهای عربستان ندارند بنابراین آل سعود بهتر است به دخالتهایش در امور لبنان پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام شیخ «علی دعموش»نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز جمعه در جمع شماری از مردم این کشور در منطقه  الغازیه تاکید کرد : عربستان به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان است.

شیخ دعموش تصریح کرد: لبنان پس از سالها توانسته است خود را از زیر یوغ  عربستان نجات دهد به همین دلیل این کشور برای تلافی میخواهد بحران منطقه را به لبنان بکشاند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان افزود:عربستان به صراحت لبنان را تهدید کرده است در برابر تصمیم‌ها و خواسته های ریاض سر فرود آورد و گرنه ، مشمول خشم و غضب سعودی‌ها می شود.

شیخ دعموش  با بیان اینکه تنها هدف عربستان از این تهدیدها ایجاد فتنه بین لبنانیها است ، گفت: لبنان صحنه تسویه حساب سیاسی یا مستعمره آمریکا، عربستان و هیچ کشور دیگری نیست که بخواهند تصمیمات خود را ضد منافع ، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم لبنان به مردم تحمیل کنند.

این مقام حزب الله به حکام آل سعود توصیه کرد : به جای دخالت در امور لبنان به بحرانها و مشکلات داخلی  به وجود آمده درعربستان رسیدگی کنند و از شکست‌ها و ناکامی‌های پیاپی در ابعاد منطقه‌ای درس عبرت بگیرند.

در پی استعفای غیرمنتظره و مشکوک شنبه گذشته «سعد حریری»از سمت نخست وزیری لبنان که در ریاض قرائت شد ، بسیاری از مقامات عالیرتبه این کشور از جمله «میشل عون » رییس جمهوری لبنان و سران احزاب و گروهها به این باور رسیده اند که حریری به  زور در عربستان نگه داشته شده است و خواستار بازگشت فوری وی شده اند.

«ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست‌ترقی‌خواه لبنان دیروز اذعان کرد: پس از یک هفته بازداشت خانگی زمان آن فرارسیده است که حریری به بیروت بازگردد. 

 

کلیدواژه