عقرب 22, 1396 09:24 Asia/Kabul
  • میشل عون: سخنان سعد الحریری بی‌اعتبار است

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد «سعد الحریری» از شنبه 13 عقرب تاکنون در عربستان در شرایطی پیچیده و مبهم بسر می‌برد و مواضع وی، مواضعی شک‌برانگیز و مبهم است.

«سعد الحریری» 13 عقرب 1396 طی بیانیه‌ای که در ریاض، پایتخت عربستان قرائت کرد از سمت نخست وزیری لبنان استعفاء کرد. این استعفاء از سوی رئیس جمهوری لبنان غیرقانونی اعلام شده است.  

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان؛ «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای تاکید کرد نمی‌توان به سخنان سعدالحریری از عربستان اعتماد کرد و برای آن اعتباری قائل شد. 

میشل عون تصریح کرد شرایط الحریری در ریاض به گونه‌ای است که او نمی‌تواند آزادانه حرف بزند و بر «سعد الحریری» شروطی درباره اقامتش و حتی تماس با خانواده‌اش تحمیل شده است. 

الحریری یکشنبه‌‌شب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المستقبل لبنان بدون اشاره به سکوت یک هفته‌ای خود و دلیل انتخاب عربستان برای اقامت پس از اعلام خبر استعفای خود مدعی شد: پس از افزایش تهدیدهای امنیتی برای او و لبنان تصمیم به استعفاء گرفته است.

بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی لبنان از جمله تلویزیون ملی این کشور عصر یکشنبه اعلام کردند به دلیل شرایط مبهم الحریری در عربستان‌سعودی، سخنان او را  بی‌اعتبار می‌دانند و از پخش گفت وگوی یکشنبه‌شب «سعد حریری» با شبکه المستقبل خودداری کردند.  

 

کلیدواژه