عقرب 22, 1396 09:37 Asia/Kabul
  •  آخرین اخبار زلزله در عراق

مرکز زلزله‌نگاری عراق اعلام کرد مرکز زلزله یکشنبه‌شب در بیست کیلومتری شهر خانقین در استان دیاله، شرق عراق و در دویست کیلومتری بغداد، پایتخت این کشور بوده است.

­

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز زلزله‌نگاری عراق گزارش داد در مجموع زمان‌های کلی زمین‌لرزه بیش از هفت ریشتری در عراق چهار دقیقه بوده که سهم بغداد از این زمان، سی و نه ثانیه بوده و اکثر خسارت‌ها هم در روستاهای سه شهر سلیمانیه، حلبچه و خانقین بوده است.

گفته می‌شود در برخی مناطق موصل و سلیمانیه قدرت زلزله چهار ریشتر بوده است و کارشناسان درباره پس لرزه‌های دیگر هشدار می‌دهند. 

در همین حال؛ استانداری سلیمانیه عراق به دلیل خسارات وارده به این استان، روز دوشنبه را در سلیمانیه و حلبچه تعطیل عمومی اعلام و تاکید کرد تعطیلی اعلام شده شامل ارگان‌های امنیتی و مراکز بهداشتی و درمانی نخواهد شد.

اداره محلی منطقه کردستان عراق هم با صدور بیانیه‌ای همه ارگان‌ها را در این منطقه به حالت آماده باش درآورده است و از کارکنان مراکز بیمارستانی خواست برای کمک به مجروحان و آسیب‌دیدگان زلزله به محل کار خود برگردند. 

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات عراقی، زمین‌لرزه شدید یکشنبه‌شب در عراق تاکنون، دست‌کم شش کشته و 150 زخمی برجا گذاشته است.

 

کلیدواژه