عقرب 25, 1396 10:01 Asia/Kabul
  • تداوم اتهام زنی های پادشاهی بحرین ضد ایران

در ادامه تحرکات پادشاهی بحرین برای انحراف اذهان عمومی از جنایات این رژیم علیه مردم این کشور، منامه روز چهارشنبه تهران را به دخالت در حمله اخیر به خودروی نیروهای امنیتی آن کشور متهم کرد.

به گزارش رادیو دری، دولت پادشاهی بحرین روز چهارشنبه در بیانیه ای ادعا کرد: بمب گذاری در اتوبوس پلیس که موجب کشته شدن یک افسر و مجروح شدن 9 نفر دیگر در ماه گذشته میلادی شد، توسط گروهی صورت گرفته که ایران آنها را آموزش داده است.

این بیانیه افزود: مقامات بحرین یکی از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

منامه اوایل هفته نیز ایران را به دخالت در انفجار اخیر خطوط لوله نفت آن کشور متهم کرده بود.ادعایی که با واکنش مسئولان جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با محکوم کردن ادعاهای بی پایه مقامات بحرینی در خصوص دخالت ایران در حوادث آن کشور تصریح کرد: تنها چیزی که مقامات بحرینی پس از هرحادثه‌ای بر زبان می آورند، متهم کردن ایران است؛ آنها باید بدانند دوران این گونه سخنان واهی و دروغ و زمان چنین فرافکنی ها و اتهام زنی های کودکانه بسر آمده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، خاطر نشان کرد: ایران همواره ثبات و امنیت همه همسایگان خود را ثبات و امنیت خود می داند و بر این اصل پایبند است.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است، کشورهای های منطقه با کنار گذاشتن رویکرد پراشتباه، پر هزینه و بی حاصل سال‌های گذشته باید واقعیت‌های منطقه را به درستی و بدون تعصب و بدور از هر گونه لجاجت بپذیرد

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین شنبه گذشته مدعی شد: ایران در حادثه انفجار خطوط لوله نفت بحرین نقش داشته است.

خط لوله اصلی انتقال نفت بحرین جمعه گذشته در مرکز این کشور دچار انفجار و آتش سوزی شد.

 

کلیدواژه