یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد
(last modified 1396-09-05T04:59:02+00:00 )
قوس 05, 1396 09:29 Asia/Kabul
  •  یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) روز شنبه با اعلام فرود هواپیمای حامل 1.9 میلیون دز واکسن های حیاتی در فرودگاه «صنعا» پایتخت یمن، خاطر نشان کرد: هر 10 دقیقه یک کودک در یمن جان خود را از دست می دهد.

به گزارش ایرنا، این 1.9 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون 600 هزار کودک در سراسر یمن استفاده خواهد شد تا این کودکان را در برابر بیماری هایی همچون دیفتری، سیاه سرفه و سل تقویت کند.

به دنبال فشارهای بین المللی، عربستان  سعودی روز (شنبه) برای نخستین بار طی یک ماه اخیر اجازه داد 4 فروندهواپیما حامل کمک‌های ضروری از جمله دارو وارد فرودگاه «صنعا» یمن شود.

در هفته های اخیر بسیاری از مقامات کشورها و همچنین سازمان های بین المللی نسبت به وقوع «فاجعه انسانی» در یمن هشدار داده بودند.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون به کشته شدن بیش از سیزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی ، دارویی و شیوع بیماری‌های متعدد مواجه کرده است.

 

کلیدواژه