درخواست قانونگذاران اروپایی برای توقف فروش سلاح به عربستان
(last modified 1396-09-09T11:53:07+00:00 )
قوس 09, 1396 16:23 Asia/Kabul
  • درخواست قانونگذاران اروپایی برای توقف فروش سلاح به عربستان

نمایندگان پارلمان اروپا، توقف روند فروش سلاح از کشورهای اروپایی به عربستان سعودی را خواستار شدند.

پرس تی وی روز پنجشنبه گزارش داد، در نشست پارلمانی اتحادیه اروپا در بروکسل،  قانونگذاران اروپایی ضمن تاکید بر توقف روند فروش سلاح از کشورهای اروپایی به رژیم عربستان، افزودند که این سلاح ها برای گسترش جنگ در یمن و علیه غیرنظامیان این کشور استفاده می شود.

نمایندگان پارلمان اروپا، همچنین شرایط انسانی در یمن را بحرانی دانستند و هشدار دادند  بیش از ده میلیون کودک در یمن نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.

نمایندگان حزب سبز در پارلمان اروپا نیز اعلام کردند، کشورهای اروپایی نباید شریک جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن باشند. 

در حالی نمایندگان پارلمان اروپا توقف فروش سلاح به عربستان را خواستار شدند که بریتانیا، فرانسه و آلمان بزرگترین کشورهای اروپایی صادرکننده سلاح به عربستان محسوب می شوند.

از زمان آغاز حملات عربستان به یمن در مارس ۲۰۱۵ میلادی، بریتانیا مجوزهایی را برای فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد و سیصد میلیون پوند از جمله مجوزهای ML۴ که به بمب‌ها، موشک‌ها و دیگر مواد منفجره مربوط می‌باشند، صادر کرده است.

فروش سلاح از سوی کشورهای اروپایی به رژیم سعودی همواره با انتقاد شدید و محکومیت گروه ها و نهادهای حقوق بشری همراه بوده است ، زیرا رژیم عربستان با این سلاح ها مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و این درحالی است که کشورهای غربی و در رآس آنها آمریکا ، از اقدامات ددمنشانه رژیم آل سعود، حمایت می کنند.

 

کلیدواژه