قوس 13, 1396 18:25 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع بیماری «وبا» در یمن

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در این کشور پس از تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد موج جدیدی از شیوع بیماری «وبا»، اوضاع انسانی در یمن را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «نویو زاگاریا» Nevio Zagaria نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در گفت وگوی تلفنی با رویترز افزود: وخامت اوضاع اقتصادی و نیز کمبود آب آشامیدنی سالم سبب شده تا بحران انسانی دراین کشور تشدید شود و با آغاز فصل باران در مارس 2018 شیوع جدید انفجارگونه‌ای از ابتلا به بیماری «وبا» در این کشور جنگ زده رقم خواهد خورد.

«زاگاریا» تاکید کرد با وجود آنکه موارد ابتلای جدید به «وبا» در یمن در11 هفته متوالی کاهش پیدا کرده است اما ساکنان 35 ناحیه در یمن  همچنان از میزان بالای ابتلا به «وبا» رنج می برند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن درباره وضعیت کودکان یمنی نیز گفت: 16 درصد کودکان زیر پنج سال این کشور از سوء‌تغذیه شدید رنج می‌برند. 

درهمین حال؛ برنامه جهانی غذا به همراه سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه‌ای از ائتلاف متجاوزبه سرکردگی عربستان خواستند به محاصره یمن پایان دهد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری واگیردار وبا مواجه کرده است.