صالح الصماد: توطئه گران از حمایت همه جانبه رژیم سعودی برخوردار بودند
(last modified 1396-09-14T07:39:43+00:00 )
قوس 14, 1396 12:09 Asia/Kabul
  • صالح الصماد: توطئه گران از حمایت همه جانبه رژیم سعودی برخوردار بودند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه تاکید کرد دولت نجات ملی این کشور به وظیفه قانونی و اخلاقی خود در حفظ امنیت مردم در تمامی مناطق یمن عمل کرده و خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «صالح الصماد» درپی کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن اعلام کرد توطئه گران به حملات هوایی و حمایت های رسانه ای، سیاسی و لجستیکی رژیم سعودی تکیه داشتند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه عناصر خرابکار و رهبری آنها نابود شده اند خطاب به اعضای حزب کنگره ملی این کشور گفت: کمیته های مردمی یمن برای تدوام روند سیاسی و مقابله با متجاوزان در کنار اعضای کنگره ملی ایستاده اند.

«صالح الصماد» با بیان اینکه امنیت و ثابت در تمامی مناطق یمن برقرار است خاطر نشان کرد کسانی که در فتنه اخیر فریب خورده اند مشمول عفو خواهند شد.

علی عبدالله صالح روز دوشنبه در مسیر حرکت از صنعاء به سمت استان «مأرب»، مرکز یمن کشته شد.

رئیس اداره ارشاد عقیدتی ارتش یمن اعلام کرد نیروهای امنیتی یمن از روز شنبه تحرکات و تردد «عبدالله صالح» را در مناطق مختلف زیرنظر داشتند و تلاش عناصر وابسته به او را برای انتقال وی به مارب رصد می‌کردند.

«یحیی المهدی» افزود: نیروهای امنیتی یمن در منطقه «سنحان» برای بازداشت «عبدالله صالح» اقدام کردند، اما با تیراندازی وی و همراهانش مواجه شدند. بر اثر تیراندازی دوطرف «صالح» و دو  نفر از همراهانش کشته شدند.

پایتخت یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری‌هایی میان گروه‌های مسلح وابسته به «علی عبدالله صالح» با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله یمن بود.

گفته می‌شود فتنه اخیر «صالح» ضد جنبش انصارالله و ارتباط آشکار وی با عربستان، نتیجه اقدامات مخفیانه امارات برای به قدرت رساندن دوباره خانواده علی عبدالله صالح به حکومت یمن بود.

 

کلیدواژه