بی اعتنایی خطیبان جمعه مسجد الحرام و مسجد پیامبر(ص) به مساله قدس
(last modified 1396-09-18T05:23:35+00:00 )
قوس 18, 1396 09:53 Asia/Kabul
  • بی اعتنایی خطیبان جمعه مسجد الحرام و مسجد پیامبر(ص) به مساله قدس

در حالیکه این روزها تصمیم ضد قدس رئیس جمهوری آمریکا مهم ترین مشغله فکری مسلمانان جهان است، خطیبان جمعه مسجد الحرام و مسجد پیامبر (ص) در عربستان به این موضوع بی اعتنایی کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، ششم دسامبر با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد که این اقدام با واکنش جهانی و محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شد. 

به گزارش ایرنا  به نقل از پایگاه خبری «تونس الان» ؛شیخ «عبدالله البعیجان» خطیب جمعه مسجد نبوی در مدینه منوره در خطبه های نماز جمعه بدون اشاره به مساله بیت المقدس و فلسطین فقط در خصوص تغییر فصل ها و پندهایی که باید از آن گرفت سخن گفت .

شیخ « ماهر بن حمد المعیقلی» خطیب جمعه مسجد الحرام نیز  در خطبه های نماز جمعه به موضوعات مختلفی از جمله  حمایت از شاه عربستان و وفای به عهد سخن گفت  و جای بیت المقدس در این خطبه ها خالی بود .

سکوت خطیبان جمعه در عربستان در حالی است که پس از اقدام  رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مردم بسیاری از کشورهای اسلامی  با برگزاری تظاهرت  گسترده ، این اقدام  وی را محکوم کردند.

 

کلیدواژه