قوس 19, 1396 10:15 Asia/Kabul
  •  توافق گروه‌های فلسطینی برای مبارزه با توطئه آمریکا ضد قدس

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: ملت فلسطین برای بازگشت به قدس و سراسر سرزمین فلسطین به حرکت در مسیر طرح راهبردی فلسطینی‌ـ عربی ـ اسلامی ادامه می‌دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه با اشاره به همبستگی در داخل سرزمین فلسطین، که در عرصه مقاومت و انتفاضه نمود پیدا کرد گفت: همه گروه‌های فلسطینی درباره تدوین رویکرد و راهبرد جامع درچارچوب طرح زمانی برای به شکست کشاندن تصمیم ضد فلسطینی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و آزادی قدس و اخراج اشغالگران توافق کرده‌اند.

هنیه با درود به شهیدان اولین روزهای انتفاضه آزادسازی قدس، کرانه باختری و دفاع از اراده فلسطینی، عربی و اسلامی، از همراهی اقشار مختلف ملت فلسطین در داخل و خارج با فراخوان وی برای تبدیل روز جمعه گذشته به «روز خشم» و زدن جرقه انتفاضه قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مخالفت کامل با تصمیم دولت آمریکا درباره قدس و آمادگی برای فداکاری در راه دفاع از این شهر را  مهمترین اهداف انتفاضه  جدید (آزادی‌قدس)  برشمرد و تصریح کرد: امروز اقشار مختلف ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی ثابت کردند که قدس پایتخت مردانگی، شجاعت و شهامت و پایتخت همه آزادگان جهان است.

هنیه ضمن تجدید عهد و بیعت با قدس و مسجد الاقصی اظهار کرد: قبله‌گاه نخست مسلمانان و دومین مسجد مهم و میعادگاه اسرای پیامبر خدا، باید اسلامی باقی بماند و تصمیم ترامپ نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخ و جغرافیا و هویت این شهر را تغییر دهد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روز 15 قوس با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس‌اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کرد.

 

کلیدواژه