قوس 19, 1396 11:13 Asia/Kabul
  •  خشم نتانیاهو از موج محکومیت‌های جهانی تصمیم ترامپ درباره قدس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی به سبب مخالفت با تصمیم دولت آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس‌اشغال شده خشمگین شده است.

دراقدامی کم‌سابقه چهارده عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله انگلیس، فرانسه و روسیه جمعه‌شب ضمن انتقاد از اعلام شدن قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، تاکید کردند سفارتخانه‌های خود را از تل‌آویو به قدس منتقل نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ درپی محکومیت تصمیم دولت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، از سوی کشورهای اروپایی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز  (یکشنبه) این کشورها را به نفاق و دورویی متهم کرد.

نتانیاهو همچنین پیش از سفر به پاریس برای شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا به عنوان یک مهمان ناخوانده، گفت: تل آویو اقدام کشورهای اروپایی درمحکومیت تصمیم آمریکا درباره قدس را نمی‌پذیرد.

سران رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز بارها از کشورهای دارای روابط با این رژیم خواسته‌اند سفارت خود را به قدس منتقل کنند اما این کشورها از بیم واکنش افکار عمومی تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری درچارچوب طرح ضد فلسطینی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای انتقال پایتخت این رژیم از تل آویو به قدس اعلام کرده است که تصمیم دارد سفارت خود را به این شهر منتقل کند. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطین اشغالی، جمعه گذشته را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

 

 

کلیدواژه