قوس 19, 1396 11:47 Asia/Kabul
  •  ترامپ آرمان‌های عربی و اسلامی را قربانی رژیم صهیونیستی کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: اقدام رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس بعنوان پایتخت رژیم اسرائیل، اقدامی هماهنگ با برخی از کشورهای عربی و درچارچوب عادی کردن روابط با این رژیم و فراموش کردن موضوع فلسطین بود.

«علی لاریجانی» امروز (یکشنبه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا نتیجه بذل و بخشش کشورهای منطقه را با قربانی کردن همه آرمان‌های عربی و اسلامی به پای رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

رئیس مجلس ایران شورای اسلامی ایران، افزود: اگر کشورهای اسلامی و عربی حساب خود را از آمریکا و اسرائیل جدا نکند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را مقابل خود خواهند دید.

لاریجانی، با بیان اینکه رفتار برخی از کشورهای عربی بیشترین ضربه را به پیکر جامعه اسلامی زده است، ابراز امیدواری کرد: کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی موضع یکپارچه و اقدامات عملی علیه آمریکا اتخاذ کنند.

لاریجانی همچنین با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی در برابر گستاخی آمریکا، روابط سیاسی خود را با این کشور تعلیق کنند، افزود: ملت شجاع فلسطین راه خود را یافته است و رژیم بی‌هویت صهیونیستی نمی‌تواند با تبانی آمریکا و چند کشورعربی منطقه، برای مردم فلسطین جانمایی جدید در سرزمین‌های دیگر بکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و خداوند مکر صهیونیست‌ها را به ذلت آنها بدل خواهد کرد.

 

کلیدواژه