قوس 25, 1396 18:34 Asia/Kabul
  • «ابراهیم الجعفری» :ائتلاف آمریکایی پایگاه‌ نظامی دائم در عراق نخواهد داشت

وزیر خارجه عراق اعلام کرد ؛ ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی در این کشور پس از شکست داعش، پایگاه نظامی دائمی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری (الوطن)، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دخالت نظامی ائتلاف بین‌المللی در حمایت از دولت عراق در جنگ با داعش، مشروط به عدم نقض حاکمیت کشور بود و تنها تا زمانی که کلیه زیرمجموعه‌های داعش در کشور ریشه‌کن شوند، در عراق باقی خواهد ماند.

خبر دیگر اینکه ، «باقر الزبیدی» از رهبران شورای عالی اسلامی عراق با اعلام اینکه هنوز تیم های خاموش تروریست‌های داعش در چهار استان دیالی، موصل، کرکوک و الانبار حضور دارند و باید در مقابله با آنها هشیار بود ، افزود : پیروزی بر داعش به معنای پایان جنگ با تروریسم نیست و نباید به سادگی با این خطر برخورد کرد.

الزبیدی درخصوص الحشد الشعبی نیز گفت: این نیرو یک نهاد ملی است که باید با قوانین و ضوابط و تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح باشد و هر کسی که در فکر انحلال الحشد الشعبی است به تروریستهای تکفیری فرصت تحرک داده است.

درهمین حال ، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدرعراق هم با تاکید بر تداوم دفاع تاکید کرد : پیروزی بر داعش یک حماسه تاریخی با حضور و مشارکت همه مردم عراق بود و اگر فتوای آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان و تشکیل الحشد الشعبی نبود، عراقی باقی نمی‌ماند.

 

کلیدواژه