قوس 27, 1396 15:29 Asia/Kabul
  • دست رد پسر علی عبدالله صالح به ائتلاف متجاوز سعودی

«احمد علی عبدالله صالح» فرزند «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن همه پیشنهادهایی که یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به وی ارایه داده بود تا مرحله سیاسی و نظامی یمن را رهبری کند، رد کرده است.

به گزارش روز دوشنبه العالم ؛  پایگاه خبری مأرب پرس نوشت: این اقدام «احمد علی عبدالله صالح» کشورهای عربستان و امارات را که اصلی ترین متجاوزان به یمن محسوب می شوند شوک زده کرده است.

به نوشته مأرب پرس،این کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به «احمد علی عبدالله صالح»، بسیج کردن حزب کنگره ملی در حمایت از وی، راه اندازی یک شبکه ماهواره ای، حمایت مالی کافی برای فعالیت هایش برای عملیات نظامی و حمله به نیروهای انصارالله و نیز مقابله با همپیمانان ایران را  پیشنهاد داده اند.

در سال های پیش «احمد علی عبدالله صالح» سفیر یمن در امارات بود که پس از وقوع انقلاب در یمن، وی در حصر خانگی در امارات قرار گرفت.

«علی عبدالله صالح» رییس جمهور پیشین یمن که در انقلاب سال 1390 مردم این کشور و نیروهای انصارالله از قدرت خلع شد،13 قوسدر حالی که  قصد فرار به سمت استان مارب و از آنجا به امارات را داشت  توسط رزمندگان انصارالله به هلاکت رسید.

« علی عبدالله صالح» به کمک امارات و عربستان قصد کودتا در یمن داشت.