جدی 14, 1396 11:03 Asia/Kabul
  • دفع حملات تروریست‌های داعش در منطقه مرزی عراق با سوریه

بسیج مردمی عراق حمله گسترده گروه تروریستی «داعش» با استفاده از 18 عامل انفجاری را به یگان‌های موجود در گذرگاه «تل صفوک» (Tal Safuk) در مرز با سوریه ناکام گذاشت.

به گزارش روزپنجشنبه خبرگزاری صداوسیما به نقل ازاسپوتنیک؛ بسیج مردمی عراق علاوه بر دفع 28 حمله گسترده گروه تروریستی داعش، دو دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده آنها را نیز منهدم کرد. 

بسیج مردمی عراق همچنین اعلام کرد دراین عملیات پنج نفر از عناصر داعش در جنوب گذرگاه «تل صفوک» در منطقه مرزی با سوریه به هلاکت رسیدند.

خبردیگر اینکه؛ «علی الحسینی» سخنگوی محور شمال نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) گفت: اطلاعات موجود و پیگیری‌هایی که از طریق نهادهای امنیتی انجام شد نشان می‌دهد عامل ترورها و حملات مسلحانه اخیر در ولایت کرکوک، گروه‌های جدایی‌طلب کُرد و شناخته شده هستند که تلاش دارند باردیگر هرج و مرج در منطقه حاکم شود.

«علی الحسینی» افزود: عملیات بسیج مردمی و سایر نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی منطقه از بقایا و مخفیگاه‌های باقیمانده داعش در منطقه ادامه دارد.

منطقه کرکوک در هفته‌های اخیر شاهد چند مورد ترور اشخاص و یا حمله به نیروهای نظامی و امنیتی عراق با چند کشته و زخمی بوده است.

منطقه کردستان عراق، سال 2017 را درحالی به پایان برد، که خطای راهبردی «مسعود بارزانی»، رئیس پیشین منطقه کردستان عراق با برگزاری همه‌پرسی جدایی، مشکلات این منطقه را دوچندان کرد.

درماه پایانی سال 2017 ، تظاهرات مختلفی در شهرهای منطقه کردستان عراق در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی برگزار شد و درنهایت نمایندگان سه حزب کُردی، از دولت محلی این منطقه خارج شدند و بیش از پیش به خاندان بارزانی ضربه وارد شد. 

کلیدواژه