جدی 16, 1396 09:12 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضد آمریکایی در غزه

صدها فلسطینی ساکن باریکه غزه روز جمعه در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری، این تظاهرات با فراخوان جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقابل «مسجد جامع» شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه برگزار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 15 قوس گذشته با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به این اقدام خصمانه ترامپ در  30 قوس سال روان پیش نویس قطعنامه قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع تصویب کرد.بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد  قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

درپی اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز سه شنبه قانون قدس یکپارچه را که بر اساس آن این رژیم تحت هیچ شرایطی نباید از قدس اشغالی عقب نشینی کند، تصویب کرد.

بیت‌المقدس از سال 1346 در اشغال اسرائیل است.

کلیدواژه