جدی 22, 1396 13:23 Asia/Kabul
  • پاکسازی منطقه الحویجه عراق/ دستگیری ده‌ها تروریست داعشی

نیروهای الحشد الشعبی عراق روز پنجشنبه در جریان عملیات پاکسازی منطقه «الحویجه» در جنوب غرب ولایت کرکوک عراق، دست‌کم 56 داعشی را دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا؛ «سجاد عبدالله ناصر» Sajjad Abdullah Nasir مسئول عملیات لشکر 11 نیروهای بسیج مردمی عراق که مامور پاکسازی منطقه الحویجه Al-Hawijah و مناطق اطراف آن از وجود داعشی‌ها است، گفت: نیروهای الحشدالشعبی هزار و 228 کیلومتر از منطقه الحویجه و مناطق اطراف را پاکسازی و 136 روستا را بازرسی کردند. 

عبدالله ناصر تصریح کرد: نیروهای بسیج مردمی عراق درعملیات پاکسازی الحویجه، ده‌ها بسته انفجاری را کشف و خنثی کردند و پس از پایان عملیات به مقر اصلی خود در منطقه الریاض بازگشتند.

در همین حال؛ نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات پاکسازی ارتفاعات «مکحول» Makowal در شمال ولایت صلاح‌الدین عراق، چهار نفر از عناصر داعشی را به هلاکت رساندند و تعدادی از تونل و مخفیگاه‌های داعش را تخریب کردند.

نیروی الحشد الشعبی به همراه یگان‌هایی از ارتش عراق از چهارم ژانویه 2018 (14 جدی) عملیات پاکسازی و برقراری امنیت در مناطق آزاد شده الحویجه و اطراف آن در ولایت نفت‌خیز کرکوک را آغاز کردند.

حضور تروریست‌های داعش در ولایت کرکوک به شکل گسترده نیست، اما اخیرا شاخه‌های پنهان این گروه تروریستی در الحویجه، رشاد Rishad و ریاض، فعالیت‌های خود را علنی کرده‌اند که نیاز به پاکسازی کامل منطقه داشت.

کلیدواژه