جدی 26, 1396 09:22 Asia/Kabul
  •  حل بحران‌های منطقه، نیازمند تحول فکری در جوامع عربی است

رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد: مشکل جهان عرب مشکل فکری است و تا این موضوع حل نشود، نمی‌توان بحران‌ها و جنگ‌های منطقه را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه درجمع اعضای دبیرخانه همبستگی ادبا و نویسندگان عرب در دمشق، درباره مشکلات فرهنگی و فکری جهان عرب و تأثیر آن بر جامعه عربی گفت: باید در جوامع عربی تحولی فکری انجام شود. 

بشار اسد افزود: تحول فکری در جوامع عربی مستلزم تفکرات نوگرایی و گفت‌و‌گوهای راهبردی بین اندیشمندان است تا آن‌ها اولویت را شناسایی کنند.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به حرکت نسل‌های جدید به سوی تندروی و غرب‌زدگی و روشن شدن نقش فرهنگ دراین زمان، اظهار کرد: مقاومت اصلی همان مقاومت فکری و تلاش درچارچوب تثبیت هویت است و یکی از عوامل مقاومت مردم سوریه، همین تفکر است چرا که جنگ سوریه جنگ فکری و رسانه‌ای محسوب می‌شود.

بحران درسوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی وعربی برای تغییر معادلات منطقه‌ای به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد اما این تلاش‌ها به دلیل حمایت مردمی و محور مقاومت ناکام مانده است و این کشور در آستانه پیروزی کامل در برابر تروریست‌ها قراردارد.

 

کلیدواژه