جدی 30, 1396 17:59 Asia/Kabul
  • ناکامی پارلمان عراق در تصمیم گیری درباره زمان برگزاری انتخابات

پارلمان عراق در نشست ویژه روز شنبه از تصمیم گیری درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی بازماند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی عراق اعلام کرد، در پی ناکامی نشست امروز پارلمان عراق برای تصمیم گیری درباره زمان برگزاری انتخابات، «سلیم الجبوری» رییس پارلمان این کشور ، روسای فراکسیون ها را به نشستی ویژه که فردا یکشنبه در این خصوص برگزار می شود، فراخواند.

این سومین جلسه پارلمان عراق در یک هفته گذشته است که  تصمیم گیری درباره زمان برگزاری انتخابات ناکام می ماند.

رییس پارلمان عراق تاکید کرد،اگر در نشست فردای پارلمان پیرامون زمان برگزاری انتخابات تصمیم گیری نشد، مسئله استیضاح وزیر برق عراق به اتهام فساد مطرح می شود.

پیش تر کمیسیون عالی مستقل انتخابات و هیات دولت عراق زمان انتخابات همزمان پارلمان و شوراها را 22 ثور 1397 اعلام کرد اما تعدادی از فراکسیون های کرد و اهل سنت خواهان تاخیر انتخابات برای حداقل پنج تا شش ماه هستند .

این درحالی است که فراکسیون شیعیان در پارلمان عراق اعلام کرده است در قانون اساسی هیچ گونه ماده قانونی در خصوص تاخیر انتخابات پارلمانی وجود ندارد و تاخیر انتخابات به مفهوم نقض قانون اساسی و سوق دادن عراق به سمت خلاء قانونی است.

«عباس البیاتی» از نمایندگان فراکسیون شیعیان در پارلمان عراق  گفت ،اکثر فراکسیون ها در پارلمان با طرح برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر و به تاخیر انداختن انتخابات شوراها موافق هستند.

 

کلیدواژه