دلو 18, 1396 18:20 Asia/Kabul
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای مجازات خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی

کمیته وزارتی کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قصد دارد پیش نویس قانونی را بررسی کند که به موجب آن تشکیلات خودگردان فلسطین را وادار به قطع حقوق خانواده های شهدا و اسرا و مجروحان فلسطینی نماید.

پایگاه خبری' فلسطین الیوم' روز چهارشنبه نوشت: بر اساس پیش نویس این قانون که توسط 'اویگدور لیبرمن ' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کنیست ارائه شده است، رژیم صهیونیستی بخشی از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را قطع خواهد کرد تا مانع از انتقال آنها به خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی شود واین مبلغ به صندوقی با نام 'پرداخت خسارت به خانواده قربانیان اسرائیلی در عملیات فلسطینیان' واریز خواهد شد.

کمیته قانونگذاری کنیست قرار است ، پیش نویس این قانون را یکشنبه آینده بررسی کند. رژیم صهیونیستی ادعا کرد این صندوق سه هدف را دنبال می کند، اجرای تصمیمات اتخاذ شده در پرونده شکایت خانواده مقتولان اسرائیلی در عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان از عاملان آن ها ، اجرای طرح های مبارزه با تروریسم وتوسعه زیر ساخت های شهری همچون جاده سازی، روشنایی وموارد امنیتی . 

وزارت امنیت رژیم صهیونیستی پیش از این ادعا کرده بود که تشکیلات خودگردان سالانه مبلغ 1.2 ملیارد شیکل (هر دلار امریکا 3.4821= شیکل) به خانواده های شهدا واسرای فلسطینی می پردازد.

 در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، اعمال فشارهای تل آویو بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف کمک مالی به خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی را تلاشی مذبوحانه در راستای از هم گسستن تار و پود جامعه فلسطین توصیف کرد.

 'فوزی برهوم ' سخنگوی این جنبش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی می کوشد به مبارزه و مقاومت ملت فلسطین ضربه بزند و آن را خدشه دار کند؛ در حالی که مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست کاملا قانونی و مشروع است که در قوانین بین المللی بر آن تاکید شده است.

 برهوم خاطرنشان کرد که تروریسم واقعی، اقدامات روزمره دشمن صهیونیستی اعم از کشتن زنان ، کودکان و افراد سالخورده، محاصره نزدیک به 2میلیون فلسطینی در باریکه غزه و محروم کردن آنان از ابتدایی ترین حقوق است و شیوه های حمایتی آمریکا و محافل بین المللی از رژیم صهیونیستی در حقیقت همان حمایت عملی از تروریسم و تشویق به کشتن ملت فلسطین به شمار می رود.