دلو 19, 1396 09:19 Asia/Kabul
  • تظاهرات «جمعه خشم» در حمایت از قدس؛ فردا

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از همه فلسطینی‌ها خواست در محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل و نیز تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم روز جمعه تظاهرات کنند.

­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای روز جمعه را «روز خشم» فلسطینی‌ها و به نام شهید «احمد نصر جرار» مبارز گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نامگذاری کرد. 

نظامیان اسرائیلی روز سه‌شنبه «احمد نصر جرار» مبارز فلسطینی را درپی تیراندازی و کشتن یک صهیونیست نزدیک نابلس، شمال کرانه باختری رود اردن در ماه ژانویه گذشته شهید کردند. 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد، ملت فلسطین به انتفاضه خود در برابر توسعه شهرک‌سازی، تحریم‌های ظالمانه، یهودی‌سازی اراضی فلسطین و نیز در برابر توطئه‌های صهیونیستی- آمریکایی بر ضد حقوق و اصول اساسی فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد.

دربیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است، راه حل سیاسی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین به بن‌بست رسیده است و انتفاضه و مقاومت دو رویکرد اساسی و اصلی است که همه فلسطینیان باید در مسیر آن حرکت و با اتکا به آنها از حقوق مردم، سرزمین فلسطین و مقدسات آن حفاظت کنند.

پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی براعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، برای هفته‌های پیاپی در روزهای جمعه، شهرهای مختلف فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه شاهد اعتراض و تظاهرات ضد صهیونیستی و آمریکایی بوده است.

کلیدواژه