دلو 19, 1396 11:05 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه چین بر پایبندی پکن به برجام

وزیر امور خارجه چین با اشاره به اینکه موضع کشورش درقبال برجام مشخص است، برپایبندی پکن به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، "وانگ یی" چهارشنبه شب در دیدار"علاالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در پکن افزود: ایران و چین هر دو به برجام پایبند هستند و از آن صیانت خواهند کرد.

وی با اشاره به گسترش همکاری های دو کشور خواستار حضور دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دراجلاس آینده سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای شد.

"علاالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط بسیار مهم و تاریخی پکن و تهران بر تداوم و تقویت مناسبات دو جانبه تاکید کرد.

دو طرف در این دیدارهمچنین ضمن بررسی مسائل دو جانبه و منطقه ای در مورد تروریسم در منطقه از جمله درعراق و سوریه و وضعیت اسفبار یمن، تبادل نظر کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ایران عصر روز چهارشنبه در صدر هیاتی برای ملاقات و مذاکره با مقامات چینی وارد پکن شد.

دیدار با رئیس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق و نایب رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی چین از جمله برنامه های بروجردی در دیدار از این کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین روز جمعه برای دیدار با مسئولان محلی، به شانگهای سفر خواهد کرد.