عضو ارشد حزب‌الله: لبنان ذره‌ای از حقوق خود در برابر اسرائیل کوتاه نمی‌آید
(last modified 1396-11-21T05:32:39+00:00 )
دلو 21, 1396 10:02 Asia/Kabul
  • عضو ارشد حزب‌الله: لبنان ذره‌ای از حقوق خود در برابر اسرائیل کوتاه نمی‌آید

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به افزایش تجاوزات و نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد ،لبنان ذره‌ای از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شد بلوک نهم نفتی و گازی واقع در آب‌های منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی متعلق به تل‌آویو است. رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به ساخت دیوار حائل در مرز با لبنان کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از المنار؛ «نبیل قاووق» Nabil Qaouk عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت این کشور کاملا بر حقوق خود در خصوص ذخایر نفتی‌اش تاکید دارد و ارتش، مقاومت و ملت لبنان آماده مقابله با هرگونه  تجاوز به کشورشان هستند.

قطعنامه 1701 شورای امنیت که پس از پایان جنگ 33 روزه اسرائیل با لبنان در سال 2006  تصویب شد، رژیم صهیونیستی را از اقدامات خصمانه ضد لبنان بر حذر می‌دارد، اما این رژیم بی‌اعتنا به این قطعنامه همواره حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.

عضو ارشد حزب‌الله با تاکید بر قدرت ارتش و مقاومت مردم تصریح کرد: لبنان در جایگاهی است که ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور از یازدهم تا شانزدهم فوریه به کشورهای لبنان، اردن، ترکیه، مصر و کویت سفر می‌کند و با مقامات این کشورها پیرامون مسائل منطقه گفتگو خواهد کرد.

 

کلیدواژه