سفیر حُسن‌نیت در سوریه: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی بود
(last modified 1396-11-22T11:29:51+00:00 )
دلو 22, 1396 15:59 Asia/Kabul
  • سفیر حُسن‌نیت در سوریه: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی بود

سفیر حُسن‌نیت در سوریه با تاکید بر مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران گفت: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) درمیان کشورهای پیشرفته جهان جایگاه برجسته‌ای یافته است.

«اسماعیل محمدالوادی» گزارشگر روزنامه سوری «الثوره» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دربین کشورهای دموکراتیک در مبارزه با تروریسم و مخالفت با طائفه‌گرایی فکری، اعتقادی و مذهبی، کشوری پیشرو و سرآمد است.

این روزنامه‌نگار سوری که به عنوان هماهنگ کننده آشتی ملی و سفیر حسن‌نیت شهرت دارد، با تاکید بر اهمیت نقش پیشرو و تاثیرگذار ایران در نبرد با تروریسم گفت: ایران در کنار سوریه و عراق که در حال مبارزه با تروریسم تکفیری هستند، ایستاده است و همواره با سلطه‌جویی آمریکا، امپریالیسم و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه مقابله کرده است.

«اسماعیل محمدالوادی» تصریح کرد: وحدت جهان عرب و اسلام فقط با گشوده شدن مرزهای فکری به دور از طائفه‌گرایی و قوم‌گرایی و براساس هم‌اندیشی مشترک تحقق خواهد یافت. 

«سعدی احمد پیره» سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در گفت و گو با ایرنا؛ با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد: در چهلمین بهار جمهوری اسلامی و در آستانه برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در کویت، روابط اقتصادی کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران وارد فاز جدیدی از همکاری‌های متقابل شود.

راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران صبح روز یکشنبه به طور همزمان در بیش از 1000 شهر و چهار هزار روستا در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

کلیدواژه