دلو 22, 1396 17:15 Asia/Kabul
  • نمایش استقلال سیاسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن

بسیاری از رسانه‌های منطقه، راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در صدر اخبار خود قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه گزارشی از جشن سی‌ ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی، پیشرفت ایران درعرصه‌های مختلف و سیاست حمایتی این کشور از صلح و امنیت جهانی بعد از انقلاب اسلامی منتشر کرد.

«محسن رسوق» خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه در تهران نوشت: جمهوری اسلامی ایران درچند دهه گذشته، نهضت فراگیر خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و نظامی ادامه داده و به پیشرفت بزرگ و موفقیت‌های متوالی دست یافته است.

در این گزارش آمده است: این روند از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا به امروز که سی‌و نهمین سالگرد پیروزی این انقلاب است، ادامه دارد.

در ادامه گزارش تاکید شده است: مواضع جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر برای خنثی کردن توطئه‌ غربی‌ها در اولویت بوده و ایران باوجود تحریم‌های گسترده، پیشرفت‌های خوبی در زمینه هوافضا و پرتاب ماهواره، تکنولوژی و دانش هسته‌ای داشته است. 

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان هم بخش‌هایی از راهپیمایی بزرگ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر کشید. این شبکه لبنانی همچنین به پوشش بخش‌های مهمی از سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران درجمع شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران پرداخت.

شبکه الجزیره قطر هم  گزارشی از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی پخش کرد. 

درسی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و در بیش از  هزار شهر و چهار هزار روستا، مردم ایران باردیگر با آرمان‎های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

کلیدواژه