دلو 23, 1396 19:18 Asia/Kabul
  •  هشدار

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد: تحریک‌ لفظی رژیم صهیونیستی برای لبنان مهم نیست اما اگر وارد فاز اجرایی شود جنگ‌های جدیدی آغاز خواهد شد.

نشست شورای عالی دفاع لبنان، چهارشنبه گذشته به ریاست «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برگزار و براین مساله تاکید شد : احداث دیوار از سوی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان تجاوز به حاکمیت این کشور و نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.

این شورا همچنین ضمن مخالفت با اظهارات اخیر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره منابع نفتی لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به منطقه اقتصادی ویژه لبنان که مساحت آن 860 کیلومتر بوده، تجاوز کرده است.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی المیادین؛ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با تاکید بر اینکه اسرائیل خودش را به رژیم نژادپرست تبدیل کرده است افزود: اسرائیل نباید بر اراضی لبنان دیوار بسازد و باید نزاع درباره مناطق مورد اختلاف حل شود.

شبکه «المیادین» در همین راستا اعلام کرد: «دیوید ساترفیلد» مشاور وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد کرد برای حل این نزاع، بلوک نهم نفتی و گازی لبنان و اسرائیل تقسیم شود؛ بدین صورت که دوسوم آن به لبنان و یک‌ سوم آن به تل‌آویو داده شود اما بیروت این پیشنهاد را رد کرده است.

تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز پنجشنبه هفته جاری وارد لبنان می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مسایل مورد بحث با مقامات لبنانی همین اختلافات اخیر با تل‌آویو باشد.

 

کلیدواژه