دلو 28, 1396 17:16 Asia/Kabul
  • جنگ سوریه، حزب الله لبنان را به ارتشی قدرتمند تبدیل کرد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: حزب‌الله لبنان با جنگ سوریه به ارتشی قدرتمند مقابل صهیونیست‌ها تبدیل شد.

به گزارش ایرنا؛ سردار سرلشکر «سیدیحیی رحیم‌صفوی» روز شنبه در نشست «بررسی بحران سوریه؛ آخرین تحولات میدانی و سیاسی» در تهران، اظهار کرد: جنگ سوریه 83 ماه طول کشیده است و ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله لبنان در سوریه پیروز شد و ائتلاف آمریکایی‌ها، اردن و صهیونیست‌ها شکست خورد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اهداف ژئواستراتژیکی آمریکا در منطقه تصریح کرد: حفظ بقا و امنیت رژیم صهیونیستی، تضعیف دولت‌های محور مقاومت به طور خاص سوریه و تضعیف قدرت حزب الله لبنان و زمینه‌سازی برای برخورد با آن از اهداف ژئواستراتژیکی آمریکا در منطقه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین تقسیم کشورهای سوریه و عراق را جز اهداف آمریکایی‌ها در صورت توان دانست و افزود: جلوگیری از برتری ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی ایران، تضعیف قدرت نفوذ ایران در عراق و سوریه و متصل نشدن محور استراتژیک ایران- عراق- سوریه- مدیترانه بعنوان یک محور استراتژیک، از دیگر اهداف آمریکایی‌ها در منطقه است.

سرلشکر رحیم‌صفوی با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه و عراق گفت: ایران به طور جدی استقلال و تمامیت‌ارضی سوریه و عراق را خواستار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم سوریه و عراق، سرنوشت خود را به دست گیرند و محور مقاومت قویتر در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادگی کند.

 

کلیدواژه